Haft czy nadruk na odzieży firmowej - wady i zalety
Przygotowanie jednolitej wizualnej tożsamości marki jest bez wątpienia jednym z ważniejszych etapów zaistnienia w świadomości odbiorców. Stworzenie bluzy z własnym nadrukiem jest proste i przyjemne. Centralnym punktem odzieży firmowej będzie oczywiście logo przedsiębiorstwa. Ale którą metodę nanoszenia naszego projektu na ubrania wybrać - technikę haftu czy nadruku?
Odzież z logo firmy - praktyczna reklama
Koszulki czy bluzy z własnym nadrukiem to świetny sposób na reklamę firmy i na odzież dla pracowników. Ogromny wybór kolorów, fasonów i wzorów sprawia, że bez problemu przygotujesz ubiór idealnie pasujący do charakteru Twojej firmy. Na odzieży, za pomocą nadruku lub haftowania możesz umieścić spersonalizowane treści reklamujące Twoją działalność.
Odzież ozdobiona haftem czy nadrukiem?
Jeśli planujesz stworzyć ubrania firmowe dla swojej załogi, naniesienie nań treści może się odbyć na kilka sposobów. Zdecydowanie najpopularniejsze są dwie opcje - haft i nadruk. Choć obie techniki wykorzystują dziś sterowane komputerowo maszyny, ich efekty różnią się od siebie dość znacznie. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.
Haft
Haftowanie komputerowe polega na odwzorowaniu grafiki na materiale ściegami hafciarskimi przy użyciu programu komputerowego. Haft odznacza się znacznie większą odpornością na spieranie, przebarwienia, uszkodzenia mechaniczne, ścieranie oraz pozwala odwzorować dowolną grafikę. Dodatkowo, haft komputerowy uważany jest za bardziej elegancki. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że materiał pod haft może mieć dowolną teksturę - wzory można nanosić na wszystko, co nie rozerwie się po przebiciu igłą.
Nie jest to rozwiązanie bez wad: przy haftowaniu problematyczne może okazać się odtworzenie detali oraz jesteśmy ograniczeni przez grubość nici (projekt będzie nieczytelny, jeżeli będzie zbyt mały).
Reasumując, zalety i wady haftu przedstawiają się następująco:
- Elegancki wygląd
- Duża odporność mechaniczna - uszkodzenia, spieranie, przebarwienia
- Możliwość odwzorowania dowolnej, nawet wielokolorowej grafiki
- Idealne rozwiązanie na duże grafiki
- Może być umieszczony na dowolnej powierzchni
- Grubość nici ogranicza minimalny rozmiar haftowanych obiektów
- Wyższy koszt przygotowania
- Nie nadaje się do odtwarzania drobnych detali
Nadruk
Nadruki tworzy się poprzez przeciskanie farby przez matrycę i dociskanie jej do materiału za pomocą rakli. Najnowszą metodą jest druk cyfrowy DTG, który nanosi się bezpośrednio na materiał. Technika ta gwarantuje najwyższą rozdzielczość wzoru i niesamowicie intensywne kolory przy relatywnie niskich kosztach. Nadruk jest bardziej uniwersalny, pozwala stworzyć połyskującą powierzchnię, lecz niestety po kilku latach i wielu praniach, nadruk może stracić kolor i kształt. Co więcej - nadruk może być umieszczony tylko na gładkich powierzchniach.
Zestawienie zalet i wad nadruku przedstawia się następująco:
- Możliwość odwzorowania nawet bardzo szczegółowych projektów o wysokiej jakości
- Płynne przejścia między kolorami i duża intensywność barw
- Stosunkowo niski koszt przygotowania
- Możliwość wykorzystania połyskliwych, a nawet fluorescencyjnych tuszy
- Mniejsza trwałość niż w przypadku haftu - kolory mogą blaknąć już po kilku praniach
- Wzór może być naniesiony wyłącznie na gładką powierzchnię, co ogranicza wybór materiałów
- Niektóre osoby mogą być uczulone na farbę
Na które rozwiązanie się zdecydować?
Wbrew pozorom nie jest to prosta decyzja - pod uwagę trzeba wziąć wiele różnych czynników. Ogólnie rzecz ujmując, wybór między tymi dwiema opcjami zależy przede wszystkim od charakteru działalności firmy, ilości potrzebnych sztuk oraz tego, co chce się zaprezentować na takiej odzieży. Jeśli ubrania będą narażone na niesprzyjające warunki lub uszkodzenia mechaniczne, np. odzież ostrzegawcza, zdecydowanie lepiej będzie postawić na haft. Z czysto finansowego punktu widzenia lepszym wyborem będzie nadruk, zwłaszcza jeśli zatrudnia się wielu pracowników. Trzeba jednak pamiętać, że przy intensywnej eksploatacji nadruk szybko zejdzie lub ulegnie uszkodzeniu i trzeba będzie zamówić kolejną partię.
Jednakże, czasem to wybrane przez nas logo i materiał decydują o tym, czy użyta zostanie metoda nadrukowywania czy haftowania. Nie wiesz, czy zdecydować się na odzież z własnym haftem czy nadrukiem? Obsługa naszego sklepu jest do Twojej dyspozycji - chętnie doradzimy Ci, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.
Jak wygląda projektowanie bluz?
W internecie dostępny jest kreator bluz, dzięki któremu projektowanie bluzy będzie łatwe i przyjemne. Jeżeli jednak opcja kreatora odpada, zawsze możesz skontaktować się z nami - chętnie pomożemy Ci stworzyć własny nadruk. Oczywiście możesz też wykorzystać też jako projekt po prostu logo swojej firmy lub przesłać nam dowolną inną grafikę, którą chcesz umieścić na odzieży.
Nakładanie nadruku
Na materiał możemy nanieść dowolny projekt, taki jak sobie zamarzysz. Po stworzeniu grafiki, możemy ją wirtualnie umieścić na odzieży i sprawdzić, jak całość ze sobą współgra. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z efektu, zapisujemy projekt i przesyłamy do do realizacji.
Wysyłając firmie zajmującej się nadrukowaniem wzorów na bluzy i t-shirty, warto pamiętać, że jeżeli wybierzesz bluzę czarną lub białą, a Twój projekt nadruku ma gładkie tło w kolorze bluzy, nadruk ten nie będzie widoczny na bluzie. Jeśli natomiast logo firmy jest umieszczone na kolorowym, nieregularnym tle, to mamy możliwość zmodyfikowania go w różnych programach graficznych.
Wybierz kolor
Projektując własną bluzę możesz stworzyć własną kombinację kolorystyczną. Przykładowo, można zdecydować się na mankiety, kołnierz i dół bluzy w kontrastowym kolorze albo postawić na prostotę i całość wybrać w tym samym kolorze (podszewkę kaptura, ściągacze, suwak). Produkty z naszej oferty występują w najróżniejszych wersjach kolorystycznych.
Jaki materiał wybrać?
Wybierając odzież firmową warto zwrócić uwagę na materiał, z jakiego jest wykonana. Zamiast kupować ubrania słabej jakości, lepiej zainwestować w odzież uszytą z wysokiej jakości bawełny lub podobnego materiału, który ładnie się prezentuje, jest przyjemny w dotyku oraz zapewnia ciepło w chłodniejsze dni. Taka odzież będzie znacznie trwalsza, co wpłynie też na jakość odwzorowania i żywotność naniesionej nań grafiki.
Zaprojektuj odzież z własnym nadrukiem
W naszej ofercie znajdziesz zarówno bluzy reklamowe z własnym nadrukiem, jak i t-shirty, czapki, polary, koszule oraz torby. Zakupy w naszym sklepie to strzał w 10, gdyż nasze produkty i wykonane grafiki są wysokiej jakości.