Ile kosztuje nadruk na t-shirtcie?
Wykonanie nadruku na odzieży to świetny sposób na personalizację swojej garderoby. Ponadto, takie koszulki mogą służyć jako odzież firmowa dla członków zespołu, pamiątka z wydarzenia czy zwyczajnie gadżety reklamowe dla klientów. W tym tekście dowiesz się, ile pieniędzy musisz przeznaczyć, planując zakup T-shirtów z nadrukiem i od czego zależy finalny koszt zamówienia koszulek.
Koszulka z własnym nadrukiem - dla kogo?
Jest wiele powodów, dla których warto zainwestować w T-shirty z nadrukiem. Przede wszystkim używa się ich jako odzieży firmowej, np. dla pracowników sklepu, aby zunifikować ich wygląd oraz by łatwo można było odróżnić ich od reszty klientów. Zazwyczaj w takim przypadku na koszulce umieszcza się logo danej firmy/organizacji i niekiedy także imię czy stanowisko osoby ją noszącej.
Co prawda możliwy jest również nadruk na odzieży innej, niż popularne T-shirty, jednak to one są najtańszą i najprostszą opcją. Ponadto koszulki są bardzo uniwersalne. Można je nosić zarówno latem, jak i zimą, np. zakładając na inne okrycie.
Jeśli więc szukasz taniej odzieży firmowej, to koszulki z nadrukiem będą strzałem w dziesiątkę!
Kiedy jeszcze warto postawić na personalizowane koszulki?
Własne koszulki to pomysł nie tylko na odzież firmową. Mogą one posłużyć w wielu innych sytuacjach, jak np.:
- jako forma pamiątki dla uczestników wydarzenia (koncertu, biegu, targów, juwenaliów, wieczoru panieńskiego itd.),
- jako gadżet reklamowy dla potencjalnych klientów firmy,
- jako prezent okolicznościowy (np. na urodziny, z zabawnym nadrukiem),
- jako mundurek szkolny,
- jako odzież dla członków zespołu lub organizacji (np. teamu sportowego, drużyny harcerskiej itp.),
- jako wyraz własnej inwencji, przekonań lub chęci wyróżnienia się z tłumu.
Jak wykonywane są nadruki na odzieży?
Istnieje kilka metod wykonania nadruku na koszulkach. Najczęściej stosuje się:
- Druk cyfrowy DTG - polega na naniesieniu farby bezpośrednio na koszulkę. Atrament wnika głęboko we włókna, stając się niewyczuwalnym w dotyku. Jest to względnie tania i szybka metoda.
- Druk sitowy (sitodruk) - zalecany jest w przypadku, jeśli zależy nam na trwałości nadruku. W przypadku sitodruku nadruk wykonywany jest za pomocą specjalnej matrycy (sita) z farbami wodnymi, które się przez nią przetłacza. Z racji skomplikowania i większego nakładu pracy, sitodruk jest nieco droższym rozwiązaniem.
- Haft komputerowy - nie jest to co prawda nadruk, jednak metodę tą można zaliczyć do znakowania koszulek. Wykonywany jest za pomocą maszyny haftującej, sterowanej komputerowo. Zaleca się go do grubszych tkanin.
- Folia flex - polega na nanoszeniu na koszulkę logotypu wyciętego z folii, którą następnie się zgrzewa z materiałem za pomocą wysokiej temperatury. W ten sposób wykonuje się nadruki jednokolorowe.
Każda metoda pozwala uzyskać wysoką jakość finalnego nadruku, jednak jej dobór w dużej mierze uzależniony jest od cech projektu graficznego. Np. w przypadku nadruku na grubszych tkaninach (polar, koszulka polo) najlepiej sprawdzi się haft, natomiast w przypadku intensywnie kolorowych grafik, sitodruk.
Od czego zależy cena nadruku na T-shircie
Koszt nadruku może zależeć od naprawdę wielu czynników, dlatego w głównej mierze ciężko określić dokładną cenę. Zazwyczaj wykonywana jest wycena indywidualna, w oparciu o konkretne potrzeby klienta, a cenniki na stronach mają charakter szacunkowy.
Co ma wpływ na cenę nadruku?
1. Rodzaj i materiał koszulki.
To, jakiego jest typu i z jakiego materiału jest wykonana ma ogromny wpływ na koszt finalny. Przykładowo, zwykły T-shirt z cienkiej bawełny będzie znacznie tańszy, niż gruba koszula polo. Ponadto, w zależności od materiału, należy zastosować konkretną metodę druku, co również wpływa na kwotę.
Koszulki oferowane w naszej drukarni znajdziesz klikając w ten link: https://logomix.com.pl/28-koszulki-t-shirt
Nie zapominajmy, że nadruk na koszulkach kolorowych może być droższy, ponieważ wymagany do tego jest dodatkowy kolor podkładowy.
2. Nakład (ilość szt.)
Jak wiadomo, przy zamówieniu większej ilości sztuk łatwiej jest otrzymać korzystniejszą cenę. Poza tym niektóre metody (np. sitodruk) możliwe są jedynie w większym nakładzie. Dzieje się tak dlatego, że wykonanie klisz jest kosztowne i nie opłacałoby się dla jednej koszulki.
3. Wielkość nadruku
Cena koszulki z nadrukiem jest zależna także od wielkości nadruku. Małe, pojedyncze logo z pewnością będzie tańsze, niż nadruk duży na całą koszulkę. Ponadto brana jest pod uwagę kwestia, czy nadruk jest na jednej części odzieży (np. tylko z przodu), czy również w innych miejscach (z tyłu, na rękawkach itp.).
4. Technika druku
Ta kwestia była już poruszona wyżej, przypomnimy jedynie, że w zależności od metody cena koszulek będzie różna.
5. Sposób dostarczenia.
Na cenę może mieć wpływ również taka kwestia, jak chęć spakowania pojedynczych koszulek do torebek foliowych. Co prawda zazwyczaj jest to jedynie kilka groszy, to jednak przy dużym zamówieniu kwota może wynieść nawet dodatkowe kilkadziesiąt złotych.
Nadruk na koszulce - cena z i bez projektu graficznego
Dodatkowym kosztem, który nie od razu rzuca się w oczy, jest cena projektu graficznego. Jeśli nie jesteśmy w stanie sami zaprojektować grafiki, która zostanie umieszczona na koszulkach, należy doliczyć do rachunku za zamówienie dodatkowej kwoty za usługę grafika komputerowego. Ma na nią wpływ stopień skomplikowania obrazu i nakład pracy potrzebny na jego wykonanie.
Co ciekawe, fakt posiadania własnej grafiki nie oznacza, że nie poniesiemy żadnych wydatków. Często taki projekt wymaga dostosowania do druku sitowego, co również kosztuje kilka złotych.
Różnica cen w przypadku nadruków wielokolorowych i jednokolorowych
Przy niektórych metodach druku kolorystyka projektu nie będzie miała zbyt dużego znaczenia, jednak w innych może znacznie zwiększyć koszt. Przykładowo w sitodruku na każdy osobny kolor potrzeba wykonać dodatkową matrycę, a koszt przygotowalni to nawet 50 zł.
Na co zwrócić uwagę zamawiając koszulki z własnym nadrukiem?
Na początek sprawdź, czy podane ceny dotyczą wykonania nadruku z wliczoną koszulką, czy może należy doliczyć jej koszt, a także czy cenni zawiera podatek VAT. Oczywiście najlepiej skontaktować się z firmą wykonującą nadruki na odzieży i poprosić o indywidualną wycenę.
Jeśli nie jesteśmy pewni, zawsze możemy poprosić o wykonanie nadruków próbnych i porównanie jakości.
Oczywiście wybierz tylko sprawdzoną firmę, specjalizującą się w wykonywaniu nadruków na koszulkach, która cieszy się licznymi zadowolonymi klientami.